Bayer Türkiye, IPSOS ile Gerçekleştirilen “Herkes İçin Sağlık 2023 Tüketici İçgörüleri Analizi”ni Duyurdu
Bayer Türkiye ve IPSOS’un ortak çalışması
“Herkes İçin Sağlık 2023 Tüketici İçgörüleri Analizi” ,
Ruh sağlığı endişesinin dünyada kanser endişesinin önünde birinci sırada yer aldığı ortaya çıktı.
İnsan sağlığına ve yaşam kalitesine değer katan ve bunu yaparken küresel gündemi takip ederek ihtiyaçları anlayan Bayer Türkiye, tüketici sağlığı alanındaki yeni bilgi ve anlayışlarını tüm kesimlerle paylaştı. İlki bu yıl insanların sağlık gündeminde önemsediği konuları ele almak ve sağlıkla ilgili kaygılarını anlamak amacıyla paylaşıldı. “Herkes İçin Sağlık 2023 Tüketici İçgörüleri”Sonuçlara göre 2024 ve sonrasına yönelik yol haritalarına katkı sağlamayı amaçlayan içgörülerde en dikkat çekici başlık şu oldu: akıl sağlığıolmuş.
En Çok Ruh Sağlığımızdan Endişe Ediyoruz
“Herkes için Sağlık” çalışmasının amacını açıklayan Bayer Tüketici Sağlığı Türkiye Pazarlama Müdürü Tuna DemiralpGünümüzde sağlığın sadece tıbbi tartışmaların değil, günlük yaşamın da ana odak noktalarından biri olduğunu, önümüzdeki dönemde etkisinin artacağını, bu nedenle insanların sağlık gündemini anlamanın ve beklentileri karşılamanın giderek daha önemli hale geldiğini söyledi. markaların dünyası.
Dünyada ve Türkiye’de temel kaygı kaynağı ekonomi
Herkes İçin Sağlık 2023 Tüketici İçgörüleri Analizi çalışmasında, dünyada ruh sağlığı endişesinin kanser endişesini %44 oranında geride bıraktığı açıklandı.
Araştırmada yönlendirilen “Ülkenizde en yaygın sağlık sorunu nedir?”Dünyanın farklı yerlerinden katılımcıların soruya verdiği yanıtlarda İlk sırada yüzde 44 ile ruh sağlığı, yüzde 40 ile kanser ikinci, yüzde 30 ile stres üçüncü, yüzde 25 ile obezite son sırada yer alıyor. Özellikle Kovid 19’un gerilemesiyle birlikte ruh sağlığı ve stres sorunları 2023’te daha da öne çıkan konular haline geldi. Türkiye’de sıralamada farklılaşma var. Kanser ilk sırada yer alıyor. İkinci sırada “Stres” geliyor.
Verilerde “stres” ruh sağlığından bağımsız olarak farklı bir başlık olarak değerlendirilirken, başlıklar birleştirilerek değerlendirildiğinde sayıların çok daha yüksek olduğu dikkat çekiyor. Listenin başına ruh sağlığını ve gerginliği getiren en dikkat çekici manşet “Ekonomiye ilişkin gelişmeler” oldu. Finansal gelişmeler hem dünyada hem de Türkiye’de endişe yaratan faktörlerin başında geliyor. Artan hayat pahalılığı, satın alma gücü ve enflasyona yönelik kaygılar dünyanın farklı yerlerindeki insanlarda benzer kaygılara neden olmuş gibi görünüyor.
Ipsos’un farklı ülkelerde gerçekleştirdiği araştırmalar kapsamında sağlık sorunları listesinde ruh sağlığının ilk sıralara çıkmasına neden olan diğer konular şöyle sıralanıyor:
- Yaşamın kontrolünü kaybetme duygusuyla ilişkili; Yaşam temposunun artması, belirsizliğin norm haline gelmesi, insanın kendini sürekli meşgul hissetmesi ve kendi hayatına yetişmeye çalışması, hayatın dümeninde olamama düşüncesinin önemli tetikleyiciler arasında olduğu söyleniyor. Bu nedenle kolay yaşam arayışının ve yalnız vakit geçirme ihtiyacının arttığı gözlemleniyor.
- Teknolojinin vazgeçilmez olduğunu düşünenlerin oranının oldukça yüksek olduğu kaydedilirken, bu alanda mahremiyet kaybının kaçınılmaz olduğuna da dikkat çekiliyor. Araştırmada her üç kişiden biri sosyal medyanın ruh sağlığını olumsuz etkilediğini söylüyor ve Z kuşağında bu oranın daha da yüksek olduğunu vurguluyor.
- Kariyer veya işle ilgili tetikleyicilere gelince; Performans sorunları, pandemi nedeniyle işe yaklaşım değişiklikleri, farklı nesillerin adaptasyonu, rekabet, iş sürekliliğine ilişkin kaygılar ve işin geleceğine ilişkin belirsizliklerin ön plana çıktığı belirtiliyor. Yapay zeka (AI) alanındaki gelişmeler de bu konuda yeni bir baskı olarak değerlendirilirken, bireylerin yüzde 57’si yapay zekanın iş yapma şekillerinde değişikliklere yol açacağını ifade ederken, yüzde 36’sı ise yapay zekanın iş yapış şekillerinde değişikliklere yol açacağını düşündüğünü belirtiyor. 5 yıl içinde işlerinin ellerinden alınacağını söyledi.
- Son olarak iklim değişikliği ve çevre değişiklikleri konuları eko-kaygıya dönüşen konularla ilişkilendiriliyor çünkü bilim dünyası bile bu konularda ne yapılması gerektiği konusunda kesin bir fikir birliğine varamıyor.
Bayer Tüketici Sağlığı Türkiye Pazarlama Müdürü Tuna DemiralpKonuşmasına şöyle devam etti:
Bireysel ve toplumsal gündemlerimizin merkezine yerleşen “sağlık” artık bir tıbbi terimden çok daha fazlasını ifade ediyor. Yaşam Bilimleri Şirketi olarak biz de bu konuya önem veriyoruz. İnsanların sağlık gündeminde öne çıkan konuları gözlemlemek, sağlıkla ilgili kaygılarını anlamak ve bu bağlamda topluma destek sağlamak amacıyla çalışmalar yürütüyoruz. Bu yıl ilkini paylaştığımız “Herkes İçin Sağlık 2023 Tüketici İçgörüleri” analizimiz de bu anlamda faydalı bilgiler içeren bir kaynak. Hem bireye hem de topluma yol gösterici olabilecek, farklı branşların iş yapış şekillerini ve hedeflerini olumlu yönde etkileyecek verileri paylaşıyoruz. Paylaştığımız içgörüleri inovasyondan tüketici deneyimine kadar birçok sürece taşımak mümkün.”
Ipsos Müşteri Yönetimi Kıdemli Müdürü Hasret Tekintaş AydınHerkes İçin Sağlık 2023 Tüketici İçgörüleri Analizi hakkında şunları söyledi: “Rapora baktığımızda belirsizliklerin, ekonomik ve çevresel kaygıların ve baskıların insanların ruh sağlıklarını korumalarının önündeki engeller arasında yer aldığını görüyoruz. Yakın gelecekte bu baskıların ortadan kalkması pek mümkün görünmüyor. Ancak toplumdaki, işteki veya ailedeki rollerimizi düşündüğümüzde, bunların yarattığı etkilerin bilincinde olarak hareket etmemiz ve sağlığı bir bütün olarak korumaya odaklanmamız önemlidir. Bu farkındalığa bugün ve önümüzdeki günlerde daha çok ihtiyacımız olacak.”
Araştırma Metodolojisi
Ipsos, dünyada ve ülkemizde “İnsanı Anlamak” Konuyla ilgili farklı çalışmalar yürütüyor. Bu bilgileri kamuoyuyla, markalarla ve karar vericilerle paylaşır. Bu kapsamda Ipsos ve Bayer iş birliğiyle hazırlanan “Herkes İçin Sağlık” bulgularına ilişkin; Ipsos tarafından oluşturulan paylaşıma açık, çok ülkeli raporlardan bir içgörü derlemesi oluşturuldu. Bu raporların her biri, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 30-50 ülkeyi kapsayan, 16-75 yaş arası kişilerin geniş kapsamlı ülke temsiliyle yürütülen araştırmalardan oluşuyor:
- Ipsos Global Health Service Monitor 2023- 31 ülkede 23.274 kişi – 21 Temmuz – 4 Ağustos 2023
- Ipsos Dünya Ruh Sağlığı Günü 2023– 31 ülkede 23.274 kişi- 21 Temmuz – 4 Ağustos 2023
- Dünyayı Endişelendiren Şeyler 29 ülkede 20.570 kişi – 22-Eylül- 6 Ekim 2023
- Ipsos Global Trends 2023, 50 ülkede 48.541 kişi – 23 Eylül – 14 Kasım 2022
- Ipsos Global Mutluluk 2023 32 ülkede 22.508 kişi -22 Aralık 2022 6 Ocak 2023
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı